söndag 7 september 2008

Kebnekajse

Tisdag 2/9
Äntligen så var det dax att åka mot det stora äventyret i norr: bestigning av Kebnekajse. Med full av förväntan tar jag tåget till Stockholm. På mobilen får jag tag i Parisa som erbjuder mig logi över natten i Kista. Superschysst!

Onsdag 3/9
Tidigt på morgonkvisten beger jag mig mot Arlanda där jag möter resterande SDTT, Swedish Dental Top Tour, teamet. Glada och alerta jämför vi packning, checkar in oss och sätter oss i planet. Resan har börjat.
Vi anländer Nikkaloukta efter flyg och buss resa för att därefter sätta oss i helikopter rajd som följer stigen upp till Kebnekajses toppstuga. Det har börjat regna...

Torsdag 4/9
Fredag 5/9
Lördag 6/9
Söndag 7/9
Hemfärden.

Eftersom rättigheterna på hela resan tillhör Dentvision kommer jag att återkomma med info efter att filmen släppts om ca 3 veckor. Så alltså...more to come!

Inga kommentarer: