lördag 9 maj 2009

Morningride Mijas

En morgontur Fuengirola-Carvajal-Benalmadena-Mijas-Fuengirola.
Flyget skulle inte gå förrän 16, så jag passade på att sticka ut vid 8. Stämningen vid den tiden är tyst och lugn. När man cyklar på strandpromenaden vid denna tiden fylls man av energi av att se hur vackert havet är.


Därefter 550 m rakt uppåt på asfalt i bostadsområde. Inte så spännande. Sedan kommer det pittoreska Mijas med sina vita hus så tättbebyggt så att man kan läsa grannens tidning.
BMX bana i ett bostadsområde mellan Mijas och Benalmadena.

Utsikt rakt ner där jag alldeles strax kommer att köra nedför:-)



Min vistelse i Fuengirola var alldeles härlig. Har varit 2 supergoa veckor med häng med familjen, hjälp med renoveringar, cykling i bergen med otroliga vyer, simning, chaufför, god mat, bantningsinstruktioner till mor och far (som alltid)...

Pål hade sina bilar på en mässa. Jag fick äran att köra både bilar och motorcyklar. Favvosen var Suzuki 750 STRAD och Dodge Viper truck (http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=154469659), Porche 911 Turbo Cab ( http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=154128769) . Kändes mäktigt att köra!
Det blev en lyckad helg för min kära bror med massa intresserade kunder.
Web: http://www.ventaexpress.es
Min älsklingshoj:-)

För att avsluta dagen har jag gjort min första implantatoperation idag mha Lars-Åke Johansson.
Inte nog med att han är en otrolig skicklig operatör, han är dessutom en fantastisk pedagog. Så tack Lars-Åke för hjälpen:-)

Imorgon är det Hisingen runt som gäller. 10.8 mil. Gött!!!

1 kommentar:

Catarina sa...

Det ser härligt ut! Vi får ta en racerrunda snart tycker jag :-)

Hör gärna av dig!

/Catta