måndag 8 december 2008

Bambi på hal is

Nu har jag fått köpt skidor och lånat rullskidor! Som totalt oinvigd skidåkare inser jag nu att detta kommer att bli en redig utmaning:-)

Började med att testa några varv i garaget. Det gick hyffsat att staka. Tog därefter tag i migsjälv och åkte upp till Skatås och åkte 8km. Första varvet tog 1:02. Andra varvet gick på 54 min. Tidskrället ska definitivt ner:-)
Lite instabilt kändes det till vissa tider ffa i nerförsbackarna. En löpare som jag mötte i båda varven skrattade gött när jag vrålade samtidigt som jag viftade med stavarna i backarna. (Då är 8'an ändå rätt platt).
Träningsvärk. Jajjemänn. Ljumskarna känns sjukt stela.

Jag har försökt att kolla på TV'n hur proffsen gör. Så imorgon skall jag ut igen och åka.

Träning v 48


Må: kass
Ti: Gym 1 h
Ons: Vila
To: Vindsurf 1 h i Åsa. Små vågor, dåligt drag. Men ujj va gött att vara i vattnet:-)
Fr: Gym 1 h
Lö: 2h löpning med stavar i Ängårdsbergen
Sö: Gym 1 h+ 10 min rullskidor i garaget:-)

Träning v 49

Må: Addera kurs i Stockholm. Simmade 45 min i pool
Ti: Addera kurs i Stockholm
Ons: Gym 1 h
To: Kurs i Ljungby i Endo (rotbehandlingar för den oinvigde)
Fr: Gym 1 h
Lö: Rullskidor 2 h
Sö: 1h massage av Peter. Helt knäckt efteråt

2 veckor kvar till Maui. mmmmmmmmm....
En bild säger mer än tusen ord...

Inga kommentarer: