måndag 13 juli 2009

Gesunda



Anders lycklig efter att ha cyklat som en tok i regnet!


Anders och jag skulle upp till Dalarna för att simma Vansbroloppet, då passade vi på att stanna till i Gesunda och cykla lite downhill.
Sent fredag kväll packades surfbussen med två DH bikes Johan, Anders och jag. Vi var rätt sena från götet så vi fick mat och husrum i Karlskoga hos Anders föräldrar. Lyx.

Lördag morgon och 3 h senare möttes vi av ett blött Gesunda med lite folk. Johan hyrde cykel och vi fick på oss skydd och satte oss i liften.
Första åket vi tog blev Älgspyan. Det var bumpigt och slajmigt och jag kände att det var lääänge sedan jag var ute i skogen. När vi väl kom ner såg jag att jag endast använt 40mm av min 180mm gaffel. Och det blev inte bättre.

Stelheten kom av sig efter några timmar och det började bli kul! Vi steg in i toppstugan för lite lunch vid 13 perfekt för en rejäl skur som höll i sig resten av dagen. Vid 16 tappade jag bort killarna och jag satte mig i liften. Då passade den på att stanna precis i början!!! Jag hade strax innan satt på mig regnkläder. Det var gött. För det regnade! 30 min senare satte den igång igen i slow motion tempo. Liften var numer ur funktion och jag var den sista för dagen som kunde ta en sista runda. Det fick bli Skogsmys och exelerator. Burmsen hade vid det här lagret luckrat upp sig och var redigt slajmiga. Det var vattenpölar i princip överallt.

Gesundapersonalen hade nu fått igång knappliften. Hela jag var full med lera och när jag skulle försöka greppa tag i stången gled den ur händerna. Efter 5 försök fick jag ta i med båda händer, och då fick jag till det:-)
Jag testade 4x banan med kraftigt nerlerade goggles och pösande regn. Det var som att famla i mörker. Det gjorde jag 4 gånger tills jag hoppade in i en vägg...Ett litet hopp, sedan ett större hopp över det första hoppet...Hahaha...Fast jag var inte den första som gjort det misstagen den dagen:-)


Jag rullar till tvätten efter en blöt och rolig dag i Gesunda:-)


Hahaha va du ser ut ditt smutso!!!


Ja, du ser ju exakt likadan ut själv. Skratta sist den skrattar bäst:-)


En middag i Mora och därefter 1h bilfärd till Vansbro, sätta upp tält och sova i tält/buss.
Overall en kanonkul dag i Gesunda. Johan som aldrig kört DH var oxå toknöjd.
Imorgon skall det simmas:-)

Inga kommentarer: