måndag 13 juli 2009

Vansbro simmet 59 min

Färdigsimmad:-)

Ett mysigt knastrande utanför bussen visade sig vara regn. I princip hela natten skurade det. Nja det gör väl inte så mycket...man ska ju ändå bli blöt...

Nja. Vattentemperaturen låg på strax under 16 grader. Tack och lov för våtdräkt:-)
Kl 12.15 skulle jag starta. Kl 12 började det skura rejält och jag höll på att missa starten pga kö till omklädningen. Fick till det i sista sekund och fick rusa ner till starten som var packad med folk.
Att starta var ännu mer lurigt. Snacka om sill i burk. Glöm krål. Här var det hundsim som gällde för att inte göra illa folk runtomkring. Efter en lång stund började det luckra upp och det började bli möjligt att kråla. Medströmmen var otroligt stark och man behövde egentligen inte anstränga sig så mycket för att komma framåt. När det var en km kvar kom väggen. Efter att ha flutit framåt var det riktigt segt att ta sig fram. Taktiken var att ligga nära bryggan. Svårt när det är mycket folk framför och dom i princip står stilla. Det var bara att surt ta sig ut där strömmen var starkare och kråla rätt kraftigt för att ta sig fram.
Efter 59 minuter var jag i mål.


Mycket folk i starten.


Jag kan vara en av som i högen:-)


Gul våtdräkt är Carina, Anders mamma.

Gröna prickar i vattnet är simmössor på simmare:-)

Nöjd. Ja. Jag Ville simma under 1h, och det lyckades jag med.

Skall jag simma Vansbro simmet igen tänker jag vara vid starten 15 min innan, gå över på andra sidan bron, hålla långt ut och simma lite hårdare. Det går!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: