onsdag 22 juli 2009

Vindsurf, Crossfit och husbygge

Vaknade upp vid 7. Käkade och packade surfbussen. Det blåste väl över 15m/s. 30 min senare var vi i Åsa. Här möttes vi av en full parkeringsplats med andra morgonpigga surfare. Rille och Rolle hade redan anlänt vid 6 på morgonen. Sjukt:-)



Vågorna kom in lite sporadisk, såg det ut som. Jag riggade 3.5 och 55l vågis och begav mig ut till det nedre revet. Där var det mycket folk och svårlästa vågor. Efter en hel del kryssande fick jag smaka på det övre revet. Några set var gubbhöga och riktigt trevliga. Fick in några riktigt goa svängar. Fick även till en areal som jag krashade. :-)

Min PT Marcus Evaldsson http://marcusevaldsson.wordpress.com/ har introducerat mig för det eminenta träningsmetoden crossfit.
Detta innebär att man har ett nytt program varje dag på nätet som skall utföras. Gyminspirerad träning som inte kräver så många redskap. Det underlättar dock om man är på ett gym!

Fast eftersom jag bygger hus i Morup så är jag i Morup! Här har jag lite färre redskap som jag försöker att göra så gott det går. Har hållt igång med detta sedan i fredags. Jag kikar på det svenska programmet än så länge: www.crossfit.se
Jag har rejält med träningsvärk i benen efter 100m utfallsgång och lite annat smått och gott.

För att kolla in bygget gå in på johans blogg http://johanmillbergs.blogspot.com/

C-ya later alligator!

Inga kommentarer: