onsdag 16 september 2009

Det stora äventyret!

Nu har jag kommit fram i East Grinstead och jag har varit här i en dryg vecka.
Jag körde bil från Götet fylld men surfsaker och cykel. 17h tog resan:-)

Boendet är inte speciellt lyxigt. Jag delar 2st badrum och ett st kök med 2 killar. Vi har vart vårt rum:-)
Andrew är SHO plastikkirurgi och Jon är SHO Maxfax. Juste boys!
Boendet är på sjukhusområdet.

Jobbet består i stort sett av att springa runt och slava med papper på olika avdelningar och så att alla tester och prover görs. Imellan skall man vara med på stora operationer och utföra mindre operationer själv! På helger är man oncall som innebär att man är ansvarig för traumafall i huvudområdet. Och det kommer in allt möjligt, verkligen!!!
Allt är pappersbaserat och det känns verkligen långt ifrån det effektiva sverige. Det sitter en tant som är ansvarig för sin lilla bit och är hon inte på plats kan ingen hjälpa till!!!

Långa arbetsdagar. 8-7 är ingen ovanlighet!!!
Massa pluggande. Jag känner att det var längesedan man pluggade anatomi och fysiologi:-) Det kommer iallefall att bli påläst närmaste perioden:-)

Arbetsdagar Ti - Lö. 2 dagar i veckan kommer jag att vara på annan ort, vilket är ok! Min första resa imorgon!

Jag kommer med mer bilder och info...

Kate i England

Inga kommentarer: