söndag 18 januari 2009

Film Lanes 15/1

Jag filmade några klipp 15/1 från Lanes. Efter ett långdraget försök till att tillverka film, gav jag upp, här kommer istället filmsnuttar från epic day.

Det tar ca 1/2 dygn för varje film, så jag kommer att fortsätta att lägga upp ett par till sedan!:-)

Jason Polakow.

Robbie Swift

S-turns 18/1

Vi begav oss mot Lahaina då prognosen visade N vind och NV swell. Vi kom fra vid 12 och irrade runt och spotcheckade i över en timma. När vi väl kom fram riggade vi och begav oss ut för att upptäcka att vinden dött helt. Vågorna var dessutom vindvågor. Revet är YTLIGT. Jag skrapade i fenan rejält:-)

Makawao och Paia 19/1

Ingen vind och redigt med swell idag. Hookipa är tomt för surfare då det skummar för mycket pga stort swell.

Jag sticker upp och springer ett varv i Makawao forest. Jag e sååå sugen på lite freeride. Så sjukt roliga ställen att cykla på. Jag inser att tiden inte kommer att räcka till tuvärr:-(

Jesper, Johanna med barn bjöd in oss på fika. Där var en hel uppsjö av folk. Så vi hade otroligt trevligt!

EM utnyttjades till surfing i Paia. Oregelbundna vågor, stora för att vara i Paia och svårt att läsa. Det blev en timmas kämpande utan att ta en enda våg. Blä!

Inga kommentarer: