onsdag 14 januari 2009

Konavind

Morgonen var långsam, som vanligt. Vi begav oss ner till stranden för att kolla vågorna, såg inte speciellt spännande ut, så vi tog en låååång frukost.
Jag var springsugen, så vi körde förbi Hookipa innan Makawao skogen. Inget spännande. Jag sprang i en timma och pang kände jag att träden började röra sig. Fort som ögat körde vi ner mot Kuau mart för mat. Och därefter njöt vi av maten i Kuau. Efter att ha pratat m locals bestämde vi oss för att launcha från Hookipa. När vågorna blir för stora kan det bli svårt att ta sig in till stranden i Kuau. Prognosen säger 20fots vågor.
Em gav oss helt fantastiskt surf. WOW. Konavinden gav inte så mycket som utlovat. Jag hade 4,0 och boysen 5,0. Det blev en hel del kämpande. Men ujj sådana glassiga vågor. Mummsfillibabba. Vi var i 2,5h.
Fransisco Goya, Kai Lenny, Kevin Prichard, Bernd Roediger (KA 1113, 11 bast!) var med och rockade i vågorna idag!
Jag hade hört en del rykten om att Hookipa är ett spot där man liksom får slåss om vågorna. Eftersom vi inte vindsurfat i Hookipa än, så blev jag positivt överraskad över att folk var vänliga! Det var snarare så att jag snodde andras vågor...*muhaha* Näjrå. Kevin visade mig med hela handen att jag kunde ta hans våg, jag tackar då inte nej:-) Kan det bero på att jag e tjej?...
Foton blev tagna mycket sent. Efter att vi surfat färdigt. Så de har blivit rejält redigerade. bara så att man får en känsla av den goa vågen:-)
Mögan, du får hänga med nästa gång så att några fina bilder blir tagna, änna!!!



Imorgon utlovas större vågor och mer swell. Vi hoppas på Lanes imorgon oxå:-)

Inga kommentarer: