fredag 23 januari 2009

Massiva vågor

22 Jan

Helt sjukt stora vågor har under gårdagen visat sig. Vissa set var 7-8m höga.
Vi surfade hela dagen i Kuau och inte en enda bild är tagen!

På morgonen var vågorna som störst. Kanalen closade helt så för att ta sig ut var man tvungen att tajma precis så att man inte fick set på 10st 7m monster på sig. Vågperioden var 14s. Segel: Johan 5.0, Kate 4.0.

Johan hade sin bästa vindsurfandes dag ever. Han rippade, skulle man kunna säga!
Min första våg var så stor att när jag åkte down the line och kollade upp, så tog den liksom aldrig slut när jag kollade bakåt. Vågorna här är sjukt massiva och har vansinningt med kraft, så jag blev faktiskt rädd och åkte in! Kan vara min simtur häromdagen.
Johan kom direkt efter och vi käkade lunch.

Med ny energi tog vi oss ut igen och vi kör någon timma. Jag går in igen och försöker få ner adrenalinpumpandet. Tredje gången blir jag tokspolad om och om igen och efter en timma ger jag upp försöket att ta mig ut och går upp på stranden och tjurar!

Under hela dagen har det varit ca 10 pers som varit ute i vågorna. resten har suttit och kollat. Ett par tyskar som oxå har blivit Kuau locals tycker att dagens vågor är helt sjuka!

23 jan

Mycket vind-Masthöga vågor-inga bilder i Kuau.
Kör först 4.5, därefter 4.0 och till slut 3.5. Är överriggad hela dagen. Surfar i ca 5h. Får till en underbart aggressiv cutback på en 4m våg. Jag har mycket kvar att lära, men jag fattar tänket, liksom:-)

Visar härmed en liten filmsnutt från 7 jan. Ingen fräsig våg eller move. Bara en liten film:-)


Inga kommentarer: