lördag 10 januari 2009

Makawao forest



Efter allt detta surfande börjar kroppen att kännas stel. Jag blev ytterst sugen på att ta en liten joggingrunda.
Sean kom med den brillianta iden att ta sig upp till Makawao forest där det fanns en slinga.
Vi åkte en bra bit tills vi trodde vi åkte vilse. Vi stannade och frågade några gubbar som informerade oss att vi skulle slingra oss en liten bit på vägen. Helt plötsligt dök en enslig parkering upp. Där fanns det ett par locals med feta freeridehojar.
Johan lyssnade på ljudbok och fotade, medan jag sprang varvet.


Slingan är formad som ett tennisrack. Vi tror att den knappt är en mil. Förtst halva är bar uppför-rejält uppför!!! Därefter är det bara nedför:-) Det fanns trevliga DH hopp på sidorna och en del trevliga cykelstigar. Jag mötte även en och annan mountainbikare.
Det tog mig ca 60min att springa varvet. Kanonvacker nator. Helt tyst, grönt, vackra träd, fågelkvitter.



Efter springrundan var Johan sugen på att hitta på ngt på vägen. Han hade siktet inställt på Army veteran cementery. Vi hittade ett helt gäng från andra världskriget fast också ynglingar som satt livet till i Iraq. -"Fast vi fick ju oljan"...


På kvällen tog vi oss en kvällssession i Hookipa på surfbrädor. Johan fick en del vågor, men jag var rätt trött efter springrundan. Det är så sjukt många duktiga surfare så man måste vara snabb i launchen, annars kan man glömma att få några vågor. Det var väl 100 pers ute!
Jag fick iallefall testat min nya vågis som jag köpte för 100 dollar av Ann-Marie. Den känns great!

Dagen till ära skall vi ta oss uppför vulcanen Haleakala. Rapport kommer:-)

Fin regnbåge hemma!

1 kommentar:

Basse sa...

Du.... de däringa bilderna du länkat ut ligger lite konstigt på någon localhost verkar det som. Ändra snabbt som tusan så jag får se sköan Maui-bilder.
Bra lobba i 4.7 i Viken idag. Bra vinkel och snudd på Maui-tryck i vågorna.... not. Men faktiskt bra deg i dem. 6 pers på vattnet, varmt å gott medan man seglade, kallt att rigga upp och ner. Tur det är varmt i omklädningsrummet vid norra. Började året med att köra av bommen och ställa en hög bakåt.
Hare gott!

Basse